Szkoła Promująca Zdrowie
Autoewaluacja Szkoła Promująca Zdrowie – marzec 2019 r.W marcu 2019 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kozłowie przeprowadzono autoewaluację działań w zakresie czterech standardów Szkoły Promującej Zdrowie. Dzięki przeprowadzonej autoewaluacji: - wyłoniliśmy problemy priorytetowe wymagające poprawy; - dokonaliśmy oceny efektów podejmowanych działań; - określiliśmy mocne i słabe stron szkoły jako szkoły promującej zdrowie; - uzyskaliśmy cenne informacji od: uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, dotyczące ich samopoczucia w szkole i podejmowanych przez nich działań dla swojego zdrowia. Mocne strony naszej szkoły jako szkoły promującej zdrowie to: - Uczniowie, pracownicy szkoły i rodzice mają poczucie, że zdrowie i dobre samopoczucie jest ważną sprawą w szkole. - Znajomość koncepcji SzPZ przez społeczność szkolną. - Szkolny zespół ds. promocji zdrowia tworzą przedstawiciele wszystkich grup społeczności szkolnej: dyrektor, nauczyciele, pracownik administracyjny, rodzice z RR, uczniowie z SU, pielęgniarka szkolna oraz przedstawiciel społeczności lokalnej kierownik GOPS w Kozłowie. - Dobrze układa się współpraca koordynatora ze szkolnym zespołem ds. promocji zdrowia oraz z dyrekcją szkoły. - Szkoła współpracuje z różnymi instytucjami i szkołami w zakresie promocji zdrowia. - Na stronie internetowej szkoły jest zakładka poświęcona Szkole Promującej Zdrowie. - Tablica informująca o programie SzPZ jest umieszczona w widocznym i powszechnie dostępnym miejscu szkoły i zawiera aktualne informacje. - Szkolny zespół ds. promocji zdrowia tworzy na podstawie diagnozy plan działań i dokonuje jego ewaluacji zgodnie z zasadami przyjętymi w SzPZ w Polsce. - Wszyscy członkowie społeczności szkolnej mają możliwość uczestnictwa w życiu szkoły. - Dobry klimat w szkole, który wpływa na dobre samopoczucie członków społeczności szkolnej. - Relacje we wszystkich grupach społeczności szkolnej są dobre. - Nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni czują satysfakcję z pracy w szkole i mogą liczyć na wsparcie ze strony dyrekcji. - Bardzo dobre relacje nauczyciel – rodzic. Działania rodziców i nauczycieli są spójne. - Realizacja edukacji zdrowotnej jest zgodna z podstawą programową kształcenia ogólnego. - W szkole organizowane są spotkania ze specjalistami różnych dziedzin. - Działania z zakresu edukacji zdrowotnej są planowane na podstawie diagnozy, monitorowane i ewaluowane. - Nauczyciele na zajęciach z zakresu edukacji zdrowotnej stosują metody aktywizujące. - Edukacja zdrowotna uznana jest przez dyrektora i nauczycieli za ważne zadanie szkoły. - Współpracujemy z rodzicami oraz podejmujemy działania w środowisku lokalnym. - Szkoła jest położona w bezpiecznym miejscu, z dala od ruchu ulicznego. Teren szkoły jest ogrodzony i monitorowany. - Szkoła posiada dobrą bazę rekreacyjno-sportową: kompleks boisk ORLIK, boisko trawiaste, salę gimnastyczną, salkę do gimnastyki korekcyjnej i plac zabaw. - Utworzono dwie klasy sportowe: IV i V. - Sale lekcyjne są kolorowe, przestronne i odpowiednio wyposażone. - Stworzono warunki dla uczennicy niepełnosprawnej: podjazd i łazienkę. - Nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi posiadają odpowiednio wyposażone pomieszczenia do pracy. - W szkole funkcjonuje bardzo dobrze wyposażona kuchnia szkolna wraz ze stołówką. - W szkole jest gabinet pielęgniarki. Pielęgniarka szkolna ma stałe dni i godziny pracy w szkole i wspiera działania szkoły na rzecz promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. |
„Fiku - Miku” - Tydzień Przebierańca 18.03.2019 r. - 22.03.2019 r. |
- Informacje Szkoła Promująca Zdrowie
- Kąciki odpoczynku i szachownica na korytarzu szkolnym
- Dzień Śniadanie Daje Moc
- Plan działań na rok szkolny 2018/2019
- Skład Szkolnego Zespołu ds. Promocji Zdrowia
- „Uczniowie z klasą”
- Dzień Życzliwości
- „Uczniowie z klasą”
- Zajęcia z pracownikami PPP w Nidzicy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kozłowie
- Śniadanie Daje Moc